Departe în noiembrie

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Departe de lume, departe de oameni și de griji…departe de tot, doar departe, departe în dimineață și departe în noiembrie.

Te-ai bucurat vreodată de diminețile de noiembrie? Ai privit frunzele în miile de nuanțe cum cad sau cum stau agățate cu disperare de crengi? Cât de mult seamănă cu oamenii. Sunt atât de multe și atât de diferite și parcă seamănă toate…parcă ai un deja-vu la vederea lor și parcă totuși ceva le deosebește.

Mi-am făcut curaj anul trecut și am luat o frunză de măr. Am să îți spun povestea ei:

                 Înmugurește, e colorată și e plină de viață, e mică și fragilă, dar e frumoasă, atât de frumoasă că până și un om fără pic de simț estetic ar vedea frumusețea ei. Radiază în simplitatea ei la o ușoară atingere a unei raze de soare. Apoi urmează perioada de creștere  și de formare sau perioada critică. Aici se definitivează forma și culoarea și interiorul ei…apoi începe să aibă un țel măreț și să lucreze pentru el, doar viitoarele mere o să depindă de ea, dacă nu de ea atunci de cine? Odată țelul atins, îngălbenește, vrea să stea acolo cât mai mult, dar vine iarna și odată cu ea vine și moartea frunzei din poveste.

                 Mai rămân amintirile. Mai rămân merele ca o dovadă a existenței și a muncii ei. Nu îți pot dovedi că frunza a existat într-adevăr la fel cum nici tu nu îmi poți demonstra că nu, dar eu am un as în mânecă…sau mai bine zis, un măr în buzunar.

                E dimineață din nou și e noiembrie. Am luat o frunză de măr și mă cuprinde un deja-vu, parcă seamănă cu cea de anul trecut, dar e altfel. E noiembrie și e dimineață din nou…iar eu tânjesc să ascult povestea frunzei ce mi-am făcut curaj să o ridic azi.

Cu drag și cu multe vise,
Ana

Leave a Reply

